Ska sluta tjata, det är för tidigt!

Tjat är tråkigt, men repetion är nödvändigt!

Men nu ska jag lämna ämnet värmeljus o ljus för ett par veckor, så återkommer vi till det o ser om ni lärt er nått ;)



Ett annat ämne som är intressant är ungdomar, ni vet väl att vi har en Ungdomsbrandkår i stan?


Bild tagen från: nyhetswebben.se

Vi hade en av grupperna här på Öppet hus, den äldre gruppen som man kan ansluta sej till när man gått ut första gruppen hos ungdomsbrandfåren.
Den startar när man går i årskurs 6 på hösten, och slutar på våren när man slutar årskurs 6.
Har ni barn i den åldern som börjar 6;an nästa höst eller nu så tycker jag att ni ska skicka in en ansökan åt dom, det är ASKUL!
Jag gick själv  i ungdomsbrandkåren när jag gick i 6:an, det är verkligen en upplevelse som man bär med sej hela livet!
Det var både teoretisk och praktisk brandövning, Hjärt o lungräddning, krypa i mörker i laburinter, konditionsträning så som simning o springning, "bada" isvak, hur mycket vettigt o roligt som helst.

I slutet åkte vi till danmark tror jag det var på en liten tävling med andra Ungdomsbrankårar runt om i sverige o Norden, Himla kul.
Vi sov i stora tält med kamin osv.

Det här är nått jag verkligen talar varmt om, det är bara vettiga grejer. Jag tror det var Varje elelr varannan Tisdag Eftermiddag, på sommaren var vi ute vid brandkårens övningsplats vid flygfältet, o på vintern höll vi oss mest i badhuset :)

Här kan ni följa med Norrköpings Förra(?) ungdomsbrandkår på en övning!

För er som är intresserade kan ni läsa mer HÄR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0